Tuesday, February 17, 2015

Tip Tree Map Example Display colors of groups based on condition








function f() {
    var colorScale;

    var cd = this.chartDefinition;
    cd.legend = false;

    cd.leaf_fillStyle = function(scene) {
        /*
        if(!colorScale) {
            colorScale = pv.ramp(red, blue);
           
            var extent = this.chart.data.dimensions(size).extent();
            if(extent)
                colorScale.domain(extent.min.value, extent.max.value);
        }
 */      
        // Is colorScale created ?
    if(!colorScale) {
        colorScale = pv.Scale.linear().range("red", "black", "blue","#708090");
   
        var extent = this.chart.data.dimensions(size).extent();
        if(extent) {
            var min  = extent.min.value;
            var b=500;
            var c=1000;
            var max = extent.max.value;

            //colorScale.domain(min, (min + max) / 2, max);
            colorScale.domain(min,b,c,max);
        }
        }
       
        var size = scene.getSize();
        return colorScale(size);
    };
}